RSS
środa, 30 października 2013
Problemy z Visual J# i .NET 4

 

Po restrukturyzacji projektu na mojej maszynie, podczas kompilacji, zacząłem otrzymywać poniższy błąd związany z biblioteka vjsnativ:

Unable to load DLL 'vjsnativ': The specified module could not be found.

Co prawda sam, bezpośrednio z J# nie korzystam, ale StarTeam SDK, kluczowy w moim projekcie, już tak.

Pamiętam, że błąd widziałem już wcześniej, ale nie mogłem skojarzyć, co zrobiłem, aby go rozwiązać. Zacząłem od reinstalacji Visual J#, która pobrałem ze stron Microsoftu (link znajdziecie na końcu postu). Niestety jednak, nie pomogło mi to w niczym. Błąd występował w dalszym ciągu.

Krótkie poszukiwania w Internecie pokazały, że nie jestem jedyna osobą borykającą się z tym problemem. Najwidoczniej Microsoft usunął J# z frameworku.NET 4 i nowszych.

Ciekawy post, opisujący szerzej problem i jedno z jego rozwiązań, znajdziecie tutaj:
http://blogs.windwardreports.com/davidt/2011/02/calling-j-code-from-net-40.html.

Ja postanowiłem zrobić, coś jeszcze prostszego. Do wszystkich projektów wykorzystujących StarTeam SDK dodałem bibliotekę vjsnative.dll i we właściwościach pliku ustawiłem jej kopiowanie do folderu docelowego. Dzięki czemu mamy pewność, że aplikacja będzie działała bez problemów.



Problemy z Visual J# i .NET 4

Biblioteka Microsoft Visual J# może być ciągle pobrana ze stron Microsoftu:
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?displaylang=en&id=4712.


środa, 23 października 2013
Raspberry Pi – usunięcie serwera Apache2

Cała operacja jest bardzo prosta.

Przed usunięciem serwera, musimy go zatrzymać wykonując z konsoli polecenie stop:

 

$ sudo service apache2 stop

 

Następnie usuwamy sam serwer i wszystkie powiązane z nim moduły:

 

$ sudo apt-get purge apache2 apache2-utils apache2.2-bin apache2-common
$ sudo apt-get autoremove --purge

 

Jeśli modyfikowaliśmy naszą instalację, powinniśmy jeszcze sprawdzić, czy nie musimy usunąć
czegoś ręcznie. Możemy to sprawdzić przeglądając zawartość katalogów pozostałych
po instalacji:

 

$ whereis apache2

 

Pozostałości musimy oczywiście usunąć ręcznie:

 

$ sudo rm -Rf folder1 folder 2 folder3 ...

 

piątek, 18 października 2013
Jeden z najprzydatniejszych skrótów klawiszowych Mac OS X

 

W systemie Mac OS X dużo folderów i plików jest domyślnie ukrytych. W większości są to rzeczy niepotrzebne regularnemu użytkownikowi, więc nie stanowi to zbytniego problemu. Jeśli jednak programujesz bądź po prostu jesteś bardzie zaawansowanym użytkownikiem systemu, możesz stanąć przed koniecznością ich wykorzystania.

 

Oczywiście funkcja „Go to Folder” działa również z nieukrytymi katalogami, więc może przydać się każdemu.

 

O tym jak wyświetlić wszystkie ukryte pliki i katalogi pisałem już wcześniej:
http://notatkiprogramisty.blox.pl/2012/10/Mac-OS-Finder-i-szybkie-ukrywanie-pokazywanie.html, dziś wspomnę jedynie o bardzo przydatnym skrócie klawiszowym uruchamiającym funkcje „Go to Folder”, który wszyscy powinni znać :) a mianowicie:


Command + Shift + G        ( Mac OS X Command KeyMac OS X Shift Key + G )

Wywołanie polecenia powoduje pojawienie się na ekranie okienka podobnego do tego przedstawionego na poniższym screenie.


Go to Folder Mac OS X

 

Aby przenieść się do wybranego katalogu, w dostępnym polu tekstowym wystarczy wpisać nazwę folderu, do którego chcemy się dostać, a następnie wcisnąć przycisk „Go”.



Poza oczywistym, ręcznym wpisywaniem ścieżki „Go to Folder”:



• wspiera korzystanie z klawisza Tab, uzupełniając wprowadzaną ścieżkę podobnie jak dzieje się to w normalnym terminalu,

• działa w okienkach Save (zapisz) i Open (otwórz) aplikacji,

• wspiera drag and drop; przeciągnięcie wybranego folderu na pole tekstowe okienka dialogowego „Go to Folder” powoduje automatyczne wprowadzenie e to pole pełnej ścieżki do katalogu. Ścieżkę taką możemy bądź dalej ręcznie zmodyfikować bądź np. komuś przesłać, gdyż działa to również z folderami sieciowymi.


Alternatywnie, jeśli nie mamy pamięci to klawiszy, funkcja „Go to Folder” dostępna jest z poziomu menu Finder’a „Go/Go to Folder”.

Więcej przydatnych skrótów klawiszowych znajdziecie tutaj: http://support.apple.com/kb/ht1343




wtorek, 08 października 2013
Przygotowanie botowalnego pendrive-a z systemem Mac OS X Mountain Lion

 

Jako, że niebawem będę reinstalowal system na moim Mac-u poniżej przedstawię kroki niezbędne do przygotowania botowalnego pendrive-a z systemem Mountain Lion OSX.

 

Jeśli twój Mac posiada slot kart pamięci SD zamiast pendrive-a możesz wykorzystać kartę pamięci SD bądź nawet Micro SD z wykorzystaniem przejściówki USB.


Do przeprowadzenia całej operacji, poza komputerem Mac, i kontem z uprawnieniami administratora będziemy dodatkowo potrzebowali:


- pendrive-a 8GB lub kartę pamięci SD o takim samym rozmiarze (gdziekolwiek w tekście mowa jest o pendrive, dokładnie te same kroki dotyczą karty SD),
- wersję instalacyjną systemu OSX Mountain Lion (plik: Install OS X Mountain Lion.app, który można pobrać z Mac App Store).

 

Postępowanie:

1. Podłącz pendrive do portu USB swojego Mac-a i uruchom aplikacje Disk Utility. Znajdziesz ją w folderze aplikacji, podfolderze narzędzia (/Applications/Utilities).

2. Na lewym panelu wybierz swój dysk USB i przejdź do zakładki Partition na panelu prawym.

3. Z rozwijanego menu „Partition Layout” wybierz „1 Partition”, nazwij swój dysk „OS X Installer”, a  jako format wybierz „Mac OS Extended (journaled)”.

 

Przygotowanie botowalnego pendrive-a z systemem Mac OS X Mountain Lion

 

4. Kliknij teraz na „Opcje” i wybierz „GUID Partition Table” (jest to botowalna partycja dla  komputerów Mac opartych o platformę Intel), po czym kliknij „OK.”, a następnie „Apply”.



Na pytanie czy na pewno chcesz zmienić partycję na wybranym dysku odpowiedz )po sprawdzeniu, że wszystko się zgadza, że wybrałeś właściwy dysk) „Partition”.

 
Przygotowanie botowalnego pendrive-a z systemem Mac OS X Mountain Lion
 

Przygotowanie botowalnego pendrive-a z systemem Mac OS X Mountain Lion

 

Po krótkiej chwili nasza nowa partycja powinna być gotowa do użycia.

5. Przejdź teraz do pliku z wersją instalacyjną systemu Mac OSX pobraną wcześniej z Mac App Strore. Kliknij na pliku prawym klawiszem myszki i wybierz z menu kontekstowego „Show Package Contents”.

 

Przygotowanie botowalnego pendrive-a z systemem Mac OS X Mountain Lion

 
Plik InstallESD.dmg, który nas interesuje, znajduje się w podkatalogu SharedSupport. Skopiuj go w inne miejsce np. tymczasowo na pulpit (desktop).

 

6. Teraz wróć do programu „Disk Utility”. Na lewym panelu wybierz nowo utworzoną partycję startową „OS X Installer”, na prawym przejdź do zakładki „Restore”.  Kliknij „Image”, jako źródło (Source) wybierz plik InstallESD.dmg skopiowany w poprzednim kroku. Aby wybrać cel (Destination) przeciągnij i upuść (drag and drop) na pole tekstowe naszą nową partycję OSX Installer. Efekt końcowy przedstawia poniższy ekran:

 

Przygotowanie botowalnego pendrive-a z systemem Mac OS X Mountain Lion

 
Po sprawdzeniu ze wszystko się zgadza wciśnij „Restore”.


Na zadane pytanie odpowiedź „Erase” (w tym momencie może być konieczne podanie hasła administratora systemu).

 

Przygotowanie botowalnego pendrive-a z systemem Mac OS X Mountain Lion

 
7. Teraz musimy cierpliwie czekać, całość może zając nawet kilkadziesiąt minut w zależności od prędkości naszego Mac’a i wykorzystanego pendrive’a. W moim wypadku przygotowanie trwało około 25 minut.



Po utworzeniu botowalnego pendrive-a możemy do niego dodać inne narzędzia, pliki konfiguracyjne, update-y, z których korzystamy. Jest to duży plus w porównaniu z nośnikiem niezapisywalnym (płyta DVD). Również jeśli dysponujemy większym niż 8GB pendrive-m, kartą SD bądź dyskiem zewnętrznym możemy pokusić się o instalację kilku wersji instalacyjnych systemu na jednym urządzeniu.



Dodając dodatkowa zawartość nie wolno zmienić istniejącej struktury katalogów gdyż mogłoby to spowodować uszkodzenie instalatora systemu.




Tagi




PowerBuilder Tetris
D - Tetris



Programowanie iOS

C# ToolBox

SQL / TSQL / PLSQL ToolBox

Linux / Unix ToolBox





Zaprzyjaznione Strony

Sprite Bandits

Cake Time