RSS
czwartek, 22 listopada 2012
Programowanie iPhone - Storyboards przekazywanie informacji pomiędzy scenami (scenariusz master - detail)
Wprowadzone wraz z iOS 5 Storyboards znacznie ułatwiają i przyspieszają tworzenie aplikacji na telefony iPhone i inne urządzenia iOS. Przydane są szczególnie przy prototypowaniu aplikacji bądź też, gdy pracujemy nad aplikacjami użytkowymi. W poście dzisiejszym chciałem pokazać, w jakiś sposób przekazywać dane pomiędzy scenami (scenariuszu master-detail spotykany w niemal każdej, użytkowej aplikacji iOS). Zapraszam...
środa, 21 listopada 2012
Nowa wersja aplikacji iPhone - FlipMe! 1.1 dostępna!

Dziś udostępniona została nowa wersja aplikacji FlipMe!, w pełni wykorzystująca możliwości nowego ekranu iPhone 5.

 FlipMe!   

Dla "niewtajemniczonych", program skutecznie pomaga w nauce języka obcego, zapamietywaniu nowych słówek bądz nieznanych pojęć. Jego główne możliwości to:

- nieograniczona liczba własnych kategorii,
- automatyczne pomijanie zapamiętanych kart ze słówkami,
- importowanie/ ekportowanie kart ze słówkami z/do aplikacji takich jak Microsoft Excel™, Numbers™,
- importowanie kart z serwisów online jak na przykład: Quizlet™,
- wymiana kartami z słówkami przez email,
- wymiana kart z słówkami przez Twitter'a.



Aplikację można pobrać z AppStore: http://itunes.com/apps/spritebandits/flipme

Wiecej informacji o programie znajdziecie na jego stronie:
http://spritebandits.com/flipme/index_pl.html

 

środa, 07 listopada 2012
Programowanie iPhone - implementacja pełnoekranowego wskaźnika aktywności (activity indicator)
W przypadku, gdy nasza aplikacja musi wykonać długo trwającą operację, przykładowo dokonać czasochłonnych obliczeń, bądź załadować dodatkowe zasoby, powinniśmy pomyśleć o wyświetleniu dla naszego użytkownika wskaźnika aktywności (przykład w dalszej części wpisu) tak, aby wiedział, że coś się dzieje.Z reguły, w takim celu wykorzystać można bardzo dobrą bibliotekę MBProgressHUD. Jeśli jednak potrzebujemywłasnego, bardziej dostosowanego rozwiązania, do jego implementacji możemy wykorzystać UIActivityIndicatorView (bądź UIProgressView w sytuacjach, gdy wiemy jak długo nasza operacja będzie trwała). Poniżej zademonstruję jak wykorzystać UIActivityIndicator do zaimplementowania pełnoekranowego wskaźnika aktywności... Zapraszam...
wtorek, 06 listopada 2012
Programowanie gier - najnowsza wersja beta silnika Unity 4 udostępniona

 

Jeśli interesujesz/zajmujesz się programowaniem gier, może zainteresować cię informacja o nowej wersji silnika Unity 4 Beta (Build 3) udostępnionej właśnie na stronach producenta. Beta otwarta jest dla wszystkich użytkowników Unity.

 

Szczegółowe informacje o zmianach, które znalazły się w tej wersji dostępne są po tym adresem http://unity3d.com/unity/beta/notes.

 

piątek, 02 listopada 2012
Co kryje w sobie nowy iPad Mini?

 

Zespół iFixIt rozebrał na częsci nowego iPada Mini. Podobnie, jak opisywany kilka dni temu nowy MacBook Pro 13" (odpowiedni link znajdziecie niżej), nie zdobył on zbyt wysokiej oceny jesli chodzi o naprawialność... małe, często ukryte śrubki i duuuużooooo kleju...

 

Więcej na temat znajdziecie tutaj: http://www.ifixit.com/Teardown/iPad+Mini+Teardown/11423/1

 

Co kryje w sobie nowy iPad Mini 

 

Tagi: iOS iPad
10:13, m0rt1m3r
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 01 listopada 2012
Programowanie iPhone - Xcode 4.6 Developer Preview oraz iOS 6.1 beta

 

Apple udostępniło właśnie na swoich stronach nową wersję środowiska programistycznego Xcode 4.6 Developer Preview oraz wersję beta systemu iOS 6.1. Po szczegóły zapraszam na stronę dla  developerów Apple.

 
Jeśli nie chcesz wojować z wersjami beta, to w dniu dzisiejszym pojawiła się również odświeżona wersja Xcode 4.5.2. Można ja pobrać zarówno z AppStore jak i z powyższej strony.

 



Tagi




PowerBuilder Tetris
D - Tetris



Programowanie iOS

C# ToolBox

SQL / TSQL / PLSQL ToolBox

Linux / Unix ToolBox





Zaprzyjaznione Strony

Sprite Bandits

Cake Time