Blog > Komentarze do wpisu
Programowanie iPhone / iOS . Jak zacząć?

Od jakiegoś czasu tutoriale o programowaniu iPhone / iOS na moim blogu przeżywają drugą młodość. Oczywiście nie da się ukryć, że niestety nie są one najnowsze. Mimo iż nie są to teksty całkiem oderwane od rzeczywistości, technologia poszła nieco do przodu i iOS troszkę się zmienił :) Ponieważ otrzymałem wiele próśb i zapytań o uaktualnienie podstawowego kursu programowania iPhone / iOS w ciągu kilku najbliższych paru tygodni postaram się materiały na stronie nieco odświeżyć.  W związku z wypuszczeniem nowej wersji iOS - iOS 10 wydaje się to jeszcze bardziej na czasie. 

  

Zaczniemy od tego, co potrzebne jest, aby zacząć zabawę z programowanie iPhone / iOS. W zasadzie wystarcza dwie rzeczy Mac i środowisko programowania Xcode.

 

1. 1. Przede wszystkim potrzebny jest Mac z zainstalowanym systemem operacyjnym min. OS X 10.11. Jeśli korzystasz ze starszego systemu, powinieneś mieć możliwość jego bezpłatnej aktualizacji, zanim jednak się na takową zdecydujesz sprawdź, czy twój sprzęt spełnia jego minimalne wymagania. Ja w tej chwili korzystam z MacBook-a Pro z 2010 roku i daje radę.
2. 2. Do pisania kodu potrzebować będziemy środowiska Xcode. Korzystać będziemy z najnowszej wersji (obecnie jest to 7.3.1), którą możecie pobrać bądź z AppStore, bądź też ze stron developerskich Apple, po zarejestrowaniu się, jako developer.

 

W zasadzie żeby zacząć zabawę rejestracja w programie developerskim Apple nie jest konieczna. Samo posiadanie Apple ID pozwala na bezpłatne pobranie narzędzi Xcode, bibliotek SDK i innych zasobów. (Jeśli nie masz jeszcze Apple ID możesz założyć go tutaj. Jest to idealne rozwiązanie, jeśli chcesz zacząć zabawę z programowanie iPhone / iOS. W przypadku jednak, gdy będziesz chciał zacząć dystrybuować swoje aplikacje poprzez AppStore, konieczna będzie rejestracja w programów developerskim Apple. Roczny koszt tej przyjemności to $99. Poniżej zestawienie tego, co oferuje dostęp poprzez logowanie z wykorzystaniem Apple ID w porównaniu z programem płatnym.

 

Tabela 1. Apple ID vs Program Programistów

 

Generalnie, jeśli dopiero zaczynasz, aby zminimalizować koszty, polecam skorzystanie z bezpłatnej opcji. Często tworzenie oprogramowania zajmuje nieco dłużej niż przewidujemy. Jeśli już będziesz gotowy do szerszego testowania i dystrybucji oprogramowania na AppStore, dopiero wtedy zapisz się do programu. Więcej informacji na temat korzyści płynących z przystąpienia do programu znajdziecie tutaj.

 

Poza wspomnianymi wyżej dwoma programami; bezpłatnym opartym na Apple i płatnym dla programistów indywidualnych, Apple oferuje dwa dodatkowe programy. Jest to program developerski dla firm oraz program „Enterprise” dla dużych organizacji chcących rozprowadzać swoje aplikację wewnątrz organizacji. Nie będę się tu wgłębiał w żadna z tych opcji, więcej informacji znajdziecie na stronach Apple.

poniedziałek, 12 września 2016, m0rt1m3r

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Polecane wpisy

Komentarze
Gość: Daniepwilson, *.asianet.co.in
2016/10/03 08:27:09
I know that iOS (formerly iPhone OS) is a mobile operating system created and developed by Apple Inc. exclusively for its hardware. It is the operating system that presently powers many of the company's mobile devices, including the iPhone, iPad, and iPod touch. Anyway I am very happy in that know more about ios through your post.
Visit : essay writing service reviews




PowerBuilder Tetris
D - Tetris



Programowanie iOS

C# ToolBox

SQL / TSQL / PLSQL ToolBox

Linux / Unix ToolBox





Zaprzyjaznione Strony

Sprite Bandits

Cake Time